lauantai 8. tammikuuta 2011

Valmista, lankoja ja neuletapaaminen

Olen jo muutaman kuukauden suunnitellut poikkeavani Lankamaailmassa neuletapaamisessa, mutta olen aina unohtanut sen. Tänään sitten vihdoinkin pääsin sinne. Pikkukässä lähti mukaan, sillä oli tarkoitus ostaa hänellekin pisteltäväksi oma ristipistotyö. Otimme molemmat kutimet mukaan siltä varalta, että siellä sattuisi olemaan joku muukin. Ja olihan siellä monikin muu. Kivaa oli, sain sukat valmiiksi, ja sen ristipistotyön ostettua. Muita ostoksia ei tullut tehtyä, vaikka paljon oli houkutuksia tarjolla.

Ostin tuossa jo viime vuoden puolella kasan lankaa alesta sittarista ja Lankamaailmasta. En silloin laittanut niitä esille. Purot ovat sittarista ja niistä olisi tarkoitus tehdä kaulahuivit, pipot ja mahdollisesti myös kädenlämmittimet sekä minulle että miehelleni. Play it ja Delano ovat sitten Lankamaailman lankoja. Ensimmäisen ostin hihatinta varten, jollakin vähän nätimmällä mallilla. Jälkimmäisesta suunnittelin huivia, liiviä tai vastaavaa.

 

Nämä sukat ovat kuljeskelleet mukanani milloin missäkin ja olen neulonut puikon silloin, toisen tällöin. Materiaalina on Raggegarn, raggari, josta en kyllä pitänyt lainkaan. Tai ainakin sitä olisi pitänyt neuloa isommilla puikoilla. Valmiit sukat melkein seisovat itsellään. Neuletapaamisessa joku heittikin, että niistä voisi tulla hyvät tossut. Saatan vielä kokeilla niitä sellaiseen, sillä minulla on tuota lankaa vielä lisää. Kuva kyllä vääristää värejä, jostain syystä siitä tuli liian keltainen.

Malli: Perusvillasukka, päällä joustinneule, koko42
Lanka:Raggegarn musta-harmaa (021)
kului. 126 g 
Sukkapuikot: 3 mm
Neulottu: joulukuu 2010 - tammikuu 2011

2 kommenttia:

  1. Olen tuota Delanoa hypistellyt muutamaan kertaan, mutta suuri tekokuitujen osuus ei ole innostanut. Olisi kiva lukea kokemuksiasi langasta.

    Mä olen omia kaupanpäällisRaggejani tuhonnut neulomalla niistä peittoa. Ajattelin koittaa, josko se paranisi huuhteluainepesussa :-)

    VastaaPoista
  2. Laittelen kommenttia, kunhan pääseen siihen asti. Jotenkin kaappiin on kertynyt iso läjä lankoja neulottavaksi.

    VastaaPoista

Jätä toki sananen minulle.