maanantai 23. toukokuuta 2011

Ensimmäinen Revontuli-huivini

SNYni tässä keväällä lähetti minulle aivan minun väristäni Vironvillaa ja tietenkin minun piti tehdä siitä heti jo jonkinaikaa haaveilemani Revontuli-huivi. En ole punninnut tuota loppukerää, mutta nopean vähennyslaskun jälkeen lankaa pitäisi olla jäljellä vielä n. 45-50 g. Katsotaan, mitä siitä sitten vielä keksii.

Ei se nyt niin pikaisesti valmistunut, mutta kohtuu ajassa kuitenkin. Nyt oli kyllä mitä oivallisin aika kuvata huivi luonnossa. Katsokaa kuinka luonnonmukaiset värit siinä on.
 Pyykkinarut kuultavat ohuesta huivista aikahyvin läpi, mutta tuon reunan värit kyllä näkyvät ihan oikein.
 Paremmin värit näkyvät varmaankin tässä kuvassa. Ulkoreunaan tuli hauskasti päättelykerroksella vielä vaaleampi silmukkaraita, jonka tarkkasilmäisimmät ehkä näkevät. Päättelin ulkoreunan virkkaustekniikalla, jolloin siitä tuli hyvin joustava.
Lanka: Vironvilla, vihreä-kirjava
kului 188 g 
Pyöröpuikot: 5.5 mm
Neulottu: 26.4.-23.5.2011 Ravelry
 
Koska huivilla on leveyttä noin 170 cm ja korkeuttakin 60 cm, niin minun pingotusalustani oli loppua kesken. Se on melko suuresta pahvilaatikosta avattuna saatu isohko pahvilevy. Nyt vain piti vähän muokata sitä uudelleen, jotta sain kaikki sakarat oikeaan suuntaan levitettyä. Pitääköhän sitä joskus hankkia Ravelryssäkin keskustelussa olleita Bilteman lasten leikkimattoja isojen kappaleiden pingotukseen. Valitettavasti vain taitaisi tuo jälkikasvu vielä ottaa ne omiin leikkeihinsä ja sitten niitä palasia saisi tarvitessaan metsästää ympäri taloa ja pihamaata.
  

4 kommenttia:

Jätä toki sananen minulle.