maanantai 27. toukokuuta 2013

Paljon kaikkea

Tässä on vielä SNY-asiaa. Minulla kun on tässä kevään SNY-kierroksen korvilla synttärit, niin usein tulee vielä joku kortti tmv SNYltä, vaikka joillakin kierroksilla se varsinainen postitusaika onkin jo ohi. Tämän vuotinen SNYni muisti minua kortilla, suklaalla ja aivan ihanilla ja todella tarpeellisilla silmukkamerkeillä.
Mutta olen minä itsekin saanut jotain aikaiseksi. Hän lähetti huhtikuun paketissa kaksi mysteerikerää lankaa. Toisesta tein sukat aloittaen kantapäästä. Lankaa jäi vähän ylitse, sillä tuon värikkäämmän valkoinen lanka sukan suussa loppui tuohon enkä halunnut tehdä siihen paria kerrosta harmaata. Todella yksilölliset sukat sain aikaiseksi. Minulla oli kaksikin syytä tehdä sukat kantapäästä alkaen. Ensinnäkin Ravelryssä oli huhtikuun haasteena neuloa sukat eri tavalla kuin ikinä on tehnyt. Olen aloittanut sukat niin varresta kuin kärjestäkin, joten nämä täyttivät haasteen ehdot. Toisekseen tällä tavoin sain langan kulutettua mahdollisimman loppuun.

 Malli: Kantapää ensin sukat Käspaikka, koko n.38
Lanka: Novita 7 veljestä mysteerikerä, kului. 94 g
Sukkapuikot: 3.5 mm
Neulottu: 19.4.-26.5.2013

 Sitten innostuin tekemään TiiQ:n ohjeella muutaman kirjamerkin. Nämä on virkattu parina iltana aina putkeen.
Lanka: jämälankoja, kului. 4 g
Virkkuukoukku: 2 mm
Neulottu: 24.-26.5.2013


1 kommentti:

  1. Kiva, että kirje ennätti ajoissa perille. Jäi lähettäminen viime tippaan, kun odottelin silmukkamerkkejä postissa saapuvaksi.

    Kivan näköiset sukat olet kutonut. Ja nuo kirjanmerkit on aivan ihania! Taitaapa meillekin muuttaa pian muutama lisko...

    VastaaPoista

Jätä toki sananen minulle.